Sunday, February 9, 2014

My home-made skin care routine

Ahojte,

Už dlho som sa chystala napísať tento článok a po viditeľných výsledkoch som sa k tomu konečne dostala.
O čom hovorím?
Po dlhej dobe používania krémov, gélov, masiek, peelingov a neviem čoho všetkého z lekárne a drogérie, som sa rozhodla staviť na prírodné „pomôcky“.

Moje obľúbené home-made prírodné zázraky som hľadala dlho a nevymyslela som ich ja. S veľkou pomocou youtube.com a beauty gurus som našla tie správne pre môj typ pleti. A to sú:

Každodenný scrub: Citrón, cukor, med a kokosový olej
Návod: zmiešam spolu (v pomere) cca pol čajovej lyžičky kokosového oleja, jednu až dve lyžičky medu a zamiešam. Takto to skladujem dokedy sa to neminie. Každé ráno si trošku odoberiem do dlane a pridám citrón (podľa potreby, aby to malo redšiu konzistenciu) a cukor (tiež podľa potreby; ja si dávam veľa, pretože chcem poriadne odstrániť všetky bunky, ktoré mi za noc odumreli). Nanesiem to na tvár, netlačím príliš silno, len tak jemne. Netreba nechať pôsobiť, len to asi 2 minúty masírujem po tvári a potom dôkladne zmyjem vodou.
! poznámka: neodporúčam scrub skladovať aj s citrónom a cukrom. Citrón by mal byť v chladničke a cukor sa v mede a v k. oleji rozpustí
Benefity: Cukor: obsahuje kyselinu glykolovú, ktorá udržiava pleť zdravú; antibakteriálny, „granulky“ odstraňujú odumreté bunky
Med: zdroj antioxidantov; antibakteriálny; antivírusový
Citrón: vitamín C napomáha pri budovaní kolagénu; bieli pleť vďaka kyseline citrónovej, sťahuje póry

Kokosový olej: zvlhčuje pleť; antibakteriálny
Takže keď si to všetko spojíme do kopy: cukor nám odstráni odumreté bunky a nečistoty, vďaka citrónu sa zbavíme pigmentových škvŕn alebo v mojom prípade stôp po akné, med je protizápalový, takže sa vyhneme vyrážkam a vďaka kokosovému oleju nepotrebujeme žiadny krém, pretože pomáha udržať vodu v bunkách, a tak nás scrub nepríjemne nevysuší.
Dávam tomu 5* za výsledky a pocit po tom J
Citrón ako maska: toto je easy. Každý druhý večer si na vatový tampón (alebo na ruku; tampón je menej messy) nakvapkám citrón a rovnomerne nanesiem na tvár. Zmyjem po 20-30 minútach. Má rovnaké účinky ako v daily scrub-e. Používam to ako doplnkovú „treatment“.
Argánový olej: Používam večer namiesto hydratačného krému a úplne to zbožňujem. Argánový olej je zázrak, ktorý lieči takmer všetko zlé na pleti. Akné, drobné jazvy, poranenia, popraskanú pokožku, veľmi suchú pleť, vrásky... Tento olej používam zatiaľ veľmi krátko, aby som zaznamenala viditeľné výsledky. Čo sa ale týka suchej pleti (najmä v zime), tak nemá konkurenta.

Kde zohnať 100% prírodné oleje? Niektoré (napríklad kokosový, sézamový...) nájdete v drogériách alebo potravinách. Väčšinu však určite zoženiete v BIO obchodoch za dostupné ceny.

Aká home-made starostlivosť sa osvedčila vám?

Coraline

No comments:

Post a Comment